tirsdag den 18. august 2015

På opfordring. AGURKESUPPE.

Niecen forkæler mig med sin frodige høst af agurker. Hun har næsten en skal af planter og agurkerne står i kø for at blive plukket. Jeg er en villig aftager og kaster mig ud i agurkesuppe. Kold og lækker cremet. Lige tilpas for en sommer suppe. 
Niecen har efterspurgt en opskrift. Det er jo ikke min stærkeste side,men her kommer min sidste version, som faktisk blev rigtig lækker. Mål og vægt er jeg ikke så nøje regnende med. Prøv dig lidt frem. Men fed og cremet skal den være uanset hvad du ellers hitter på.
Her er en portion til tre voksne, som også spiste Claus Mayers mættende brød til.

AGURKESUPPE.

Blend 3 agurker med 3 modne avokadoer, ca 2 del græsk yoghurt/ creme fraiche, dild/ persille/ purløg eller andet grønt som du kan lide, 1 presset citron, 1/2-1 dl olivenolie, 1 spsk flydende honning, salt, peber, et par fed hvidløg og 1-2 rødløg. Blend løs til du har den cremede fede konsistens.
Lav suppen i god tid og sæt den i køleskabet, så den både samler smag og bliver dejlig kold.
Ved servering drysses den portionsanrettede suppe med let ristede afskallede mandler og revet øko citronskal. Lidt grønt på toppen kan også være både pænt og velsmagende. 
Server sammen med et godt groft madbrød. 
Velbekomme. 

1 kommentar:

  1. Den lyder lækker. Opskriften minder mig lidt om guaccamole. Bare med ekstra spændende ingredienser i.

    SvarSlet