onsdag den 15. marts 2017

Mors dag.

Så er jeg tilmeldt som indsamler til SOS Børnebyerne på Mors Dag d 14.5. 
På dagen hvor vi fejrer at vi er mødre, har en mor. Min venindes fødselsdag. Hende som er mor til mine to gudbørn. Børn som hun har valgt at få alene ved hjælp af en donor. Der er så mange slags mødre, så mange måder at være mor på. Jeg vælger at bruge en del af dagen på, at samle ind til SOS Børnebyernes fantastiske initiativ som betyder, at mange forældreløse børn får tildelt en mor. En omsorgsgiver. En støtte i livet. En støtte i barndommen. Et fast holdepunkt. En lille erstatning for den mor de ikke selv har mere. Den mor som af forskellige grunde forsvandt. 
Jeg fravælger blomsten og chokoladen. Jeg ønsker penge i bøssen. Penge til, at andre kan få en fornemmelse af at have en mor. Det bliver en dejlig dag. En søndag. Jeg satser på sol. MORS DAG. Dejlig frisk luft og lidt motion og en snak med en masse mennesker. Heldigvis skal jeg gå i mit eget nære miljø og de får ikke lov til at smække døren i for mig. Ok, selvfølgelig skal støtte være frivillig, men jeg agter da at få en lille snak om det vigtige emne. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar