mandag den 12. februar 2018

Den vigtige strikkefasthed.

En af mine kæpheste og bestemt noget jeg bliver grinet af over. 
Folk som enten rammer enhver strikkefasthed hver gang, eller folk som ikke er de store, eller slet ikke, strikkere, ryster på hovedet over, at jeg vil have dem til, at strikke alle de små dumme firkanter. 
Jamen jeg ser det jo så tit. Folk strikker et eller andet. Bruger mange penge på lækkert garn og mega meget af deres tid, på et stykke beklædning, som de aldrig kommer til at have på. Fordi strikkefastheden simpelthen ikke passede fra start. Så får man en alt for bred men meget kort trøje, eller omvend en meget lang og meget smal model. Det er da simpelthen spild af penge og tid. 
Men som jeg har skrevet om, har jeg lige pt et værre hyr med strikkefastheder. 
Mit sidste forsøg er lige nu, firkantede strømpepinde. Tro det eller ej, men bare den firkantede form og dermed et andet greb og spænding i mine fingre gør, at jeg strikker ganske anderledes på disse pinde.



Er stadig ved at rode med strikkefastheden omkring Ingen Dikkedarer fra Petiteknit. Har på ingen måde givet op, men jeg laver fine små firkanter og går en pinde størrelse op og ned og om igen. Måske jeg ender i en større udskiftning af pinde. Hvis det er det som skal til. Det rigtige værktøj er det halve arbeje. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar