lørdag den 31. marts 2018

Dette er Påske for mig.

For nogen er påske noget med religion. Faktisk de mest hellige dage på hele året. Her går man i kirke og fordyber sig i påskens betydning og baggrunden for overhovedet at holde påske. 
For andre betyder påske en sød og gavmild hare, som spreder æg ud over haven. 
For andre betyder det gækkebreve og et påskeæg i den anden ende. 
For mig betyder påske en masse gode fridage, ofte i det smukkeste forårsvejr. 
I år er naturen lidt mere tilbageholdende med solstriberne, men i går var det meget tæt på godt dansk forår. Den slags skal fejres. Jeg skal ud i solen og det kom jeg. På tur med mand og en søn. I zoo uden små børn. Det giver en helt anden zoo oplevelse. Vi bruger nemlig også zoo som en stor dejlig park h or vi kan gå en lang tur. Vi kan snakke om stort og småt. Drikke en økokaffe ved en lille vogn og af og til se på nogle dyr. Præcis som vi lyster. Stille og roligt. 




Senere sad vi på en fransk restaurant og sippede fransk vin og øl. 
Og pludselig kom endu en søn og hans kæreste til og så blev det til Halifax, hvor også vegetaren/veganeren kan være med på burgere. 
For mig er den slags påskedage og lige sådan den slags skal bruges. At det så foregik i lækker sol gjorde bare det hele endnu bedre. 
Påske er så meget. Præcis det som føles rigtigt inde i dig. Hvad der passer til din livsanskuelse. Den ene gør ikke den anden forkert eller dig mere fed end andre. Påske skal for mig ikke være endnu en hellig krig. Nyd dig og dit og lad de andre nyde deres. 
God påske til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar